Over ons

Bureau 4.0

Samenwerken met het team van A5tien kenmerkt zich door betrokkenheid. Dat is voor ons de enige manier. Daar halen we onze creativiteit uit om tot succesvolle B2B merkstrategieën te komen. Het maakt ons nieuwsgierig naar je organisatie, je klanten, je markt, je uitdagingen en je kansen. Ons team wordt een verlengstuk van je organisatie.

Volg ons op LinkedIn of kom langs in Heerjansdam voor een kennismaking.

Ons basisteam bestaat uit een vormgever, een technisch developer en een merkstrateeg. Daarnaast werken wij op projectbasis samen met een kring aan specialisten van verschillende marketingdisciplines zoals web development, automation, social media en creatie. Dit stelt ons in staat om de snelle ontwikkelingen in ons vakgebied bij te houden. Dat maakt ons tegelijk flexibel en effectief.

Ton Oosterwijk
Oprichter / Merkstrateeg

Onder mijn naam had ook ‘ontdekker’ kunnen staan. Altijd nieuwsgierig naar nieuwe inzichten, naar het waarom achter het waarom en alles willen doorgronden.

Ruim 15 jaar geleden begon die ontdekkingstocht als grafisch vormgever. Sinds die tijd heb ik mij doorontwikkeld als B2B merkstrateeg. In 2013 maakte ik de stap van een corporate omgeving naar freelance marketeer. In 2019 maakte ik mijn volgende stap in ondernemerschap met de oprichting van een nieuw bureau voor B2B merkstrategie: A5tien. Dit keer met een focus op meer strategische merkvraagstukken voor B2B MKB ondernemingen zoals marktonderzoek, merkontwikkeling, positionering, consulting en workshops.

Elke dag ontdek ik wel iets nieuws dat kan bijdragen aan de ontwikkeling van je merk. In techniek, creatieve middelen en toepassingen, psychologie, commercie of bedrijfscultuur. Dat maakt merkstrategie zo spannend. Het bevat geweldige kansen voor het creëren van merkbare meerwaarde. Voor je klanten en voor je hele organisatie.

Werkwijze en proces

Onze 5x aanpakken werkwijze

Onze 5xA aanpak is een mix van praktische stappen en een strategische visie op B2B marketing. Gefaseerd werken we richting een concreet einddoel. Zo houden we ons proces overzichtelijk, meetbaar en controleerbaar. Elke fase versterkt de meerwaarde van je merk.

Onze missie

Van elke B2B MKB organisatie die wij begeleiden een A-merk maken.
Wat dit betekent? B2B MKB ondernemers die vooruit willen, praktisch ondersteunen met verrassende mogelijkheden. Dat zijn creatieve merk- en businessconcepten die helpen met het professionaliseren van je onderneming. Vanuit merkstrategie naar meer merk- en daarmee meer klantgericht ondernemen. Het geeft je bedrijf merkbare meerwaarde, ofwel het maakt van je bedrijf een A-merk. Een A-merk in de zin van een aantrekkelijk bedrijf om zaken mee te doen én om voor te werken. Met als beoogde resultaat creëren we een sterker verhaal dat blijft hangen in het brein van je doelgroep. Wij helpen je bedrijf dichter bij de beste versie van zichzelf te brengen.

Onze kernwaarden

Het hart van je merkstrategie wordt gevormd door je missie en kernwaarden. Het is de voedingsbodem voor het creëren van toegevoegde waarde. Het ‘waarom’ en de betekenis voor je medewerkers en je klanten.

Gedreven door een sterk gevoel van betrokkenheid, voelen we ons verantwoordelijk voor de impact van onze dienstverlening. Een nieuwe merkstrategie transformeert de hele organisatie in meerdere opzichten. Dat vraagt inlevingsvermogen en bedachtzaamheid om in de verandering dat wat goed is te behouden. En daar waar het niet direct lukt om patronen of ideeën te doorbreken, om nieuwe concepten groeiruimte te geven, geven we niet op, maar zetten we juist door.

Eén van de mooiste dingen die wij te bieden hebben, is onze frisse blik van buiten. Daarmee willen wij je inspireren. Onze natuurlijke nieuwsgierigheid naar jullie als organisatie, naar jullie klanten en de bredere context van marktontwikkelingen maakt ons vindingrijk. We zien kansen en met verbeeldingskracht vertalen wie die naar creatieve businessconcepten. Zo blijf je de concurrentie een stap voor en verstevig je jullie marktpositie. Initiatieven die jullie als organisatie helpen ontwikkelen.

Wat we doen, dat doen we goed. Dat wil zeggen, onze activiteiten zijn effectief en waardevol voor jullie klanten en daarmee voor jullie organisatie. We zijn deskundig in ons vak en ambitieus om onze kennis en kunde continu te vergroten en verbeteren. Dat betekent dat we scherp zijn op de essentie, alleen doen wat er toe doet. We laten ons niet afleiden door de waan van de dag, maar houden focus op wat echte wijs is om te doen. Namelijk dat wat bijdraagt aan jullie rendement.

En wat we doen, dat doen we samen. Samen met jullie als opdrachtgever vormen we een team dat pro-actief handelt om het maximale uit onze samenwerking te halen. Door te investeren en ons in te zetten voor een goede samenwerking, borgen we de kwaliteit van de out-put. Onze onafhankelijke leiderschapsrol hierin is om het team continu te voeden met energie en enthousiasme waar iedereen die betrokken is in het proces beter van wordt.

Onze maatschappelijke betrokkenheid

“Het op duurzame wijze bedienen van de belangen van klanten, werknemers, leveranciers en gemeenschappen zal resulteren in langetermijnwaardecreatie…”1 Deze definitie van het ‘Statement on the purpose of a corporation‘ is een krachtig uitgangspunt om als onderneming blijvend relevant te zijn. Vanuit deze gedachte is A5tien betrokken bij onderstaande netwerken.

1 Uit ‘Het grote gevecht & het eenzame gelijk van Paul Polman’, Jeroen Smit, Prometeus 2019